منتديات امبراطورية الابداع | افلام | اغاني | كليبات | صور | فيديو | افلام مصريه | افلام اجنبيه |


امبراطورية الابداع | افلام عربى | افلام اجنبى | مسرحيات | مسلسلات | العاب | اغانى | برامج |  
الرئيسيةالمجلةمكتبة الصورس .و .جبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

هذا من فضل ربي
المواضيع الأخيرة
» انفراد الترجمة العربية للفيلم الصيني INVINCIBLE SHAOLIN 1978
الثلاثاء سبتمبر 01, 2015 5:38 pm من طرف ahmedkoshar

» جميع افلام الأكتع ملك السيف New One Armed Swordsman مترجم
الأحد يوليو 19, 2015 10:58 pm من طرف ahmedkoshar

» فيلم الاكشن الهندى Qurbani (1980) DVDRIP مترجم
الجمعة أكتوبر 03, 2014 2:01 am من طرف adellll

» رنامج Baidu Pc Faster كل تطبيقاتك فى برنامج واحد
الإثنين فبراير 10, 2014 7:21 am من طرف Ễşłắm ỂŁ ấħĺąŵЎ

» سكربت هذا الصباح
الخميس أغسطس 15, 2013 4:41 pm من طرف Al joker 200

» انفراد :: تحميل قصص سوبر مان المميزة القديمة .بصيغة pdf
الثلاثاء أغسطس 13, 2013 3:46 am من طرف Al joker 200

» فيلم الرومانسية جورم لبوبى دول مترجم للعربية Jurm (2005) DVBRiP
الثلاثاء يوليو 16, 2013 3:45 am من طرف Al joker 200

» مسلسل الزمن الجميل,, النوة,, ( كامل) بجودة عالية جدا
الثلاثاء مايو 21, 2013 4:55 pm من طرف ساكن مطروح

» النسخة الغير محذوفة من أقوي أفلام الأكشن Fearless بطولة "جيت لي" بحجم 318 ميجا
السبت مايو 18, 2013 2:52 pm من طرف Al joker 200

» كتاب جد رائع لتعلم اللغة الانجليزية فقط 15 دقيقة في اليوم
الإثنين مايو 06, 2013 10:20 am من طرف dreamdriss

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 6 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 6 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 478 بتاريخ الثلاثاء فبراير 08, 2011 9:59 am

شاطر | 
 

 ده حلم ولا علم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
StarEgy
المدير العام
المدير العام


المهنة :

المزاج :

رسالة sms : لا اله الا الله محمد رسول الله

الاقامة : مصر

ذكر

مساهمات الابداع : 1731

النقاط : 13473

السٌّمعَة : 6
تاريخ التسجيل : 29/03/2010


مُساهمةموضوع: ده حلم ولا علم   الثلاثاء أغسطس 03, 2010 2:34 pm

السلامو عليكو كلكوو
يا مستمعين وقااريين والى حتي مش شاايفين
معاايا موضووع وعاايز الكل يتنااقش معاايا ويقولي ليه وصلنا لكده
مثلا تعمل ايه لو صحيت من النوم فجأة ولقيت :
كيلو السكر بنص جنيه




علبة السجاير بربع جنيه


وطن الحديد بــ 100 جنيه


وجرام الدهب بــ 5 جنيه


والكيلو اللحمة بــ 2.5 وتعال بص


وطن القمح بــ 12 جنيه


والضرائب اتلغت


والتعليم مجانى بمعنى الكلمة


واى حاجة تمسكيها تلاقى مكتوب عليها

ونادر جدا لو لقيت منتج مكتوب عليه



ومرتبات المدرسين والموظفين 2000 جنيه فيما فوق


ورغيف العيش طعمه زى البسكويت على رأى عادل إمام الفنان الكبير ..


ومفيش مشاكل صرف صحى على مستوى الجمهورية


ولقيت الناس كلها مبتسمه للحياه


ومفيش بطالة فى مصر


والسحابة السوده غير موجودة فى مصر


ومصر كلها بقت منطقة حرة زى بورسعيد كدا


وكل مصر بقى عندها غاز طبيعى ومبنصدروش لإسرائيل ولا بيحصل أزمة أنابيب الغاز بعد كدا


ولقيت مصر بتصنع طائرات وسيارات وموبيلات مصرية علشان منجبش الصينى ويقفلهولنا


وأى مصلحه حكومية تقدر تخلصها بسرعة من غير رشوة


وتقدر تمارس حقك الطبيعى من غير ما تتدخل الواسطة في حياتنا


ومصر بقت بتصنع منتجات البترول وتبيعها بدل متصدر بترول خام


والجمارك اتلغت وتقدر تجيب أى حاجة من أى مكان منتا دافع تمنها في بلدها


ونادر جدا لو سمعت عن واحد اختلس أو عمل غسيل أموال


ومفيش مشاكل زبالة في مصر متراكمة من التسعينيات


وعمرك ما هتشوف حد مادد ايده وبيقولك هات وتلاقى ادين بتقولك خد دا حقك


ومفيش حاجة فى مصر اسمها عشوائيات


ورجع المثل اللى بيقول محدش بيـبات من غير عشا يتقال زى الأول
made in egypt
made in china

المصدر الاصلى منتديات امبراطورية الابداع


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
ده حلم ولا علم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات امبراطورية الابداع | افلام | اغاني | كليبات | صور | فيديو | افلام مصريه | افلام اجنبيه | :: الاقسام العامة :: المنتدى العام General Section-
انتقل الى: